تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس

نتیجه تصویری برای ‪study in sweden‬‏

بدون شک برای ادامه تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس ، آگاهی از مقدمات و نیازمندی های ثبت نام در دانشگاه های این کشور ، مهمترین گام در پیشبرد امور است . بدین منظور در این مقاله به بررسی پیشنیازهای تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس می پردازیم .

در قدم اول ، تمام متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ( کارشناسی و کارشناسی ارشد ) ، باید از درگاه مركز مطالعات دانشگاهي سوئد اقدام به ثبت نام نمایند که این امر با ساخت حساب کاربری و بهره گیری از ایمیل و کد پستی حقیقی امکان پذیر می باشد . در این سایت ، متقاضی تحصیل در سوئد ، طی یک عملیات ساده جستجو به بررسی شهرها دانشگاه ها و رشته های موجود در این کشور می پردازد. همانند انتخاب رشته ای که در نظام آموزش عالی ایران نیز وجود دارد ، متقاضیان تحصیل در سوئد می توانند با توجه به علایق و سلایق خود ، تعداد محدودی رشته و دانشگاه را انتخاب نمایند تا با توجه به اولویت بندی های موجود در یکی از آن ها قبول شوند . پس از اتمام مراحل فوق ، پرینت امضا شده این انتخاب رشته (که به کاور شیت موسوم است) به انضمام مدارک هویتی و پیش نیازی مانند ترجمه ریز نمرات دیپلم ، پیش دانشگاهی و مدارک آن ها ، کپی پاسپورت و یا ترجمه رسمی آن (و در صورت عدم امکان مدارک هویتی دیگر ) ، مدارک مربوط به میزان توانایی زبان انگلیسی و مدارک مورد نیاز در موارد خاص ( برای رشته های خاص ) ، برای مرکز مطالعات دانشگاهی سوئد ارسال شده و در صورت احراز صلاحیت (در زمان مقرر هر ترم ) ، مدارکتان توسط مجموعه فوق به دانشگاه مورد نظر ارسال می شود .

پس از ثبت نام در دانشگاه ، برای تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس ، اینک نوبت به اخذ ویزای دانشجویی می رسد ، طبق خواسته سفارت سوئد (واقع در فرمانیه خیابان بوستان) برای اخذ ویزای دانشجویی ارائه ۲ نسخه فرم ورود و خروج ، ۲ قطعه عکس ، فیش واریزی ۴۰۰٫۰۰۰ الی ۵۰۰٫۰۰۰ تومان ( معادل ۱۰۰۰ کرون ) به حساب سفارت سوئد ، اصل پاسپورت امضا شده و فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه ، گواهی تمکن مالی (حدود۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان) ، بیمه نامه و نامه قبولی دانشگاه الزامی است .

تحصیل در آلمان

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در آمریکا

تحصیل در کانادا

تحصیل در سوئد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *